18 Kasım 2010 Perşembe

ALLAH'TAN YARDIM DUALARI

Allah’ım, Muhammed ve âline salat eyle ve yüzümü eskitecek, zihnimi karıştıracak, düşüncelerimi dağıtacak, uzun süre beni meşgul edecek borca düşürme beni.
Rabbim, borç tasası ve düşüncesinden, borç meşguliyeti ve uykusuzluğundan sana sığınırım. O halde, Muhammed ve âline salat eyle ve beni böyle bir duruma düşürme.
Rabbim, borcun hayattaki zilletinden ve ölümden sonraki vebalinden sana sığınırım. O halde Muhammed ve âline salat eyle ve artan bir zenginlikle ya da ardı kesilmeyen yetecek bir rızkla borçlanmaktan koru beni.
Allah’ım, Muhammed ve âline salat eyle, israfa ve ihtiyaçtan fazla tüketime karşı beni koru; bağışta bulunmak ve ifrat ve tefritten sakınıp orta bir yol izlemekle beni düzelt; gideri gelire göre ayarlamayı bana öğret; lütfunla beni savurganlıktan koru; rızkımı helal yollardan ver; harcamamı iyilik kapılarına yönelt; gurur ve kibir getirecek, zulme sürükleyecek, taşkınlığa sebep olacak malı benden al.
Allah’ım, yoksullarla birlikteliği bana sevdir; güzel sabırla onlarla birliktelikte bana yardım et. Fani dünya malından beni nasipsiz ettiğin şeyleri, kalıcı hazinelerinde benim için biriktir. Dünyanın değersiz mal ve metaından bana bahşettiklerini komşuluğuna ulaşmak, yakınlığına kavuşmak ve cennete ağmak vesilesi kıl. Hiç kuşku yok, sen büyük lütuf sahibisin; sen cömertsin, kerem sahibisin.....
YA İLAHİ YA ALLAH YA HAYYU YA KAYYUMU YA LATİFU YA HALİM..... 

Ali radıyallahu anh’dan rivayet ediliyor : Bir köle ona gelerek:

– Borcumu ödeyecek gücüm yok, bana yardım et, dedi. O da:

– Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bana öğrettiği duayı ben de sana öğreteyim mi? Bunu okumaya devam ettiğin takdirde üzerinde dağ gibi borç olsa bile Allah Teâlâ onu ödemene yardım eder. Şöyle dua et dedi:
اَللَّهُمَّ اَكْفِنِي بِحَلاَلِكَ وَاَعَنّيِ بِفَضْلِكَ مِمَّنْ سِواكَ

“Allâhümmekfinî bi–helâlike an harâmik, ve ağninî bi–fazlike ammen sivâk”

Mânâsı

“Allahım! Bana helâl rızık nasib ederek haramlardan koru!

Lutfunla beni senden başkasına muhtaç etme!”

(Tirmizî, Daavât 111. Borçlanmayla alakalı 1371 numaralı hadisin açıklamasına bakınız.)

Benzer Konular:

   1. Borcumu ödeyecek gücüm yok, bana yardım et! Ali radıyallahu anh’dan rivayet ediliyor: Bir köle ona gelerek: –...
   2. Borçtan kurtulma için okunan dua Borç yükünden beli bükülmüç birisi, Hz Ali'ye (r.a) gelerek kendisine...
   3. Zelzele, deprem duası Okunuşu: "Allahümmâğfezni min beyni yedeyye ve min halfi ve...
   4. Yatarken, Yatmadan önce okunacak dua İmam Mâlik'e ulaştığına göre Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) sefer arzusuyla...
   5. Yolculuğa Çıkarken Okunacak Dua İmam Mâlik'e ulaştığına göre Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) sefer arzusuyla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder